Tones fødsels-PR - Mer kommer!

Mandag kveld slapp spillselskapet Betsson nyheten om at Tone Damli Aaberge har blitt mamma på bloggen sin. Når saken raskt ble referert til av de store mediene var det med Betsson som nyhetskilde.

En genistrek av Betsson mente noen. At nyhetsredaksjonene må bruke kommersielle aktører som nyhetskilder fordi de har betalt for å publisere nyheten først, er en trist medieutvikling mente andre. Betsson selv hevder at de bare var først ute med å publisere nyheten og aldri har betalt for å få den eksklusivt.

Jeg vet ikke hva som er sant.

Det viktige er at dette kommer til å skje i stadig større omfang. Det er bare å venne seg til at bedrifter og merkevarer i blant er først ute med nyhetene. Kommersielle aktører leter i stadig større grad etter unikt innhold til sine egne kanaler. Innhold som driver kundene til nettsteder, blogger og sosiale medier som bedriften selv kontrollerer. At sponsorene da for eksempel er først med nyheter i sine kanaler av typen Tones fødsel vil vi se mer av.

Man må gjerne kalle det innholdsmarkedsføring på lavmål. Så lenge det fungerer kommersielt er fristelsen stor.

Tones fødsels-PR er et tegn i tiden. Mer kommer. Mye mer.

 

Gambit H+K har ikke noe kundeforhold til selskapene eller enkeltpersonene nevnt i denne bloggen.

hits